Missie en visieDe school voor een bijzonder goede basis.EIGENAARSCHAP:Leerlingen zijn medeverantwoordelijk voor hun eigen leerproces, ze hebben gedeeld eigenaarschap. De leerling geeft samen met de leerkracht sturing aan het leerproces: er wordt gewerkt met een adaptieve leeromgeving waarbinnen –aan de hand van de leerlijnen- eigen doelen gesteld worden. De leerkracht geeft coachend sturing aan dit proces en voert kindgesprekken. Ouders worden middels driehoekgesprekken door de leerling en leerkracht meegenomen in de ontwikkeling.
SAMEN:Leerlingen, ouders en leerkrachten komen samen om te leren, te werken en te spelen, uitgangspunt is de leef- en belevingswereld van de leerling. Binnen een goed pedagogisch klimaat wordt gemeenschappelijk, in een veilige en fijne omgeving, aan de ontwikkeling van het kind gewerkt. Uitgangspunt hierbij is de erkenning en herkenning van de verschillen tussen mensen: hierin ligt de kans om met en van elkaar te leren. Leerlingen worden door het verwerven van kennis en vaardigheden optimaal voorbereid op de moderne samenleving.
ONTDEKKEN:Leerlingen zijn actief bezig met hun leerproces. In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar.
BEWUST:In het onderwijs is bewegend leren geïntegreerd en er wordt structureel aandacht besteed aan gezonde voeding. Leerlingen leren kritisch te denken en zich bewust te zijn van hun eigen verantwoordelijkheid bij het maken van keuzes. Hierbij wordt het vermogen om zelfstandig te komen tot weloverwogen en beargumenteerde afwegingen, oordelen en beslissingen gestimuleerd.
|

Spelend leren in groep 1/2
De kinderen zijn heerlijk aan het spelen, ontdekken en leren in groep 1/2. Het thema is ’Mag Vlek bij ons logeren?’, ik denk dat het antwoord wel duidelijk is 😉